Friday, October 22, 2010

bulan tidak selalu terang.

bila mana aku punya hidup seorang.
tidak punya kawan mahupun kekasih.
bila aku bercakap.
seperti menghembus udara pada angin.
bila aku keras rasakan.
aku hanya rasa.
tidak mampu memberitahu.
kerana angin ingin membawanya pergi.

tidak guna.
tidak guna lagi.
tidak guna semuanya.
aku bukan seorang.
aku bersama kau dan teman.
bukan teman.
bukann lagii.
biasalah.
aku seorang sahaja.

bukan aku tukang mereka karut.
bukan aku yang mahu tangga jadi rapuh.
bukan aku.
bukan aku.
biarkan engkau tidak faham.
berpuisi menjadi kebiasaan.


tak guna kau.
penting kan diri sendiri.
pakai otak bila bicara.
pakai otak untuk semua kerja kau.
jangan kau sambil lewa menyuruh.
bodoh sekali engkau.
aku tahu apa akan terjadi.
jangan tanya.
aku bukan tuhan.
biar aku sahaja tahu.

aku yang merasa.
aku yang merasaaa.
aku mahu kau turut bersama.
aku minta kau turut sama.
tolong aku yang payah bicara.
jangan pandai kau keparat.
ini bukan aku mahu.
itu sahaja.

No comments: